Skip to content

Byta lösenord

april 15, 2014

Igår satt jag hela dagen framför datorn. Jobbade med kursplanering så det blev en massa databas och e-post. Men så blev det också byte av diverse lösenord på grund av Heartbleed-buggen. Nu minns jag inte ett enda lösenord utantill längre utom till jobbets e-post. Läste nyss att det också finns en app till Android så man kan kolla om Heartbleed finns i telefonen eller surfplattan. Men det orkar jag inte bråka med längre i kväll. Bäst att sköta tekniska grejer när jag är utvilad och pigg i arla morgonstund.

På riktigt borde man ju byta lösenord lite då och då, men med en hel drös med olika konton både privata och jobbets så finns det alltför mycket att hålla reda på för att jag skulle orka byta en gång i kvartalet eller ens en gång per år.

Blogg100: 45/100

From → Teknik

Kommentera

Kommentera

