Skip to content

Påskvarelser

april 20, 2014

– Knack, knack, knack, hördes på köksdörren. Äldsta ättelägget och blivande husbonden röjde, packade och släpade lådor och möbler till verandadörren och hörde inget. Själv pratade jag med min mor i telefon och hörde således ingenting heller.
Den blivande värdinnan befann sig i köket och trodde att svärfar skojade med henne och brydde sig först inte om knackningen, men eftersom den upprepades gick hon till köksdörren och öppnade:
– Nej, öh jag bor inte här, svarade hon på önskningen om Glad Påsk. Sedan ropade hon på hjälp och hennes sambo rusade förstås till undsättning.
Själv fick jag i det här läget brådstörtat avsluta telefonsamtalet, plocka fram kinderäggen och kameran. Tänk att jag hade närvaro nog till det!

påskvarelserVisst är de här påskvarelserna söta?

Blogg100: 50/100
Jippiii, nu har jag kommit halvvägs i bloggutmaningen!

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

