Skip to content

Snyltgäst i rabarbern

april 28, 2014

– Det är en stor snigel i rabarbern, sa mannen i mitt liv när han kom in med Husis.
– Va? hojtade undertecknad och höll på att få morgonteet i vrångstrupen.
– Du måste ta bort den genast. Tänk om den äter upp rabarbern. Är det en sån där mördarsnigel? Jag tror man ska sätta dem i kokhett vatten så de dör och inte förökar sig. Vänta jag sätter på datorn och googlar. Vi ska inte ha sniglar i trädgården.
– Nä, du ska fota den först.
– Nje, usch, jag vill inte fota slemmiga stora sniglar.

Inga åtgärder vidtogs och jag hade fullt upp med disk, tvätt och mjöd. På eftermiddagen skulle vi iväg till grannstaden och medan jag väntade på att mannen i mitt liv skulle bli färdig bad han mig än en gång att fota snigeln. Sagt och gjort:

stora_snigelnBlogg100: 58/100

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

