Skip to content

Lördagsnöje

maj 3, 2014

Förvånat tittade mannen i mitt liv och undertecknade på varandra idag. Det var proppfullt med folk på återvinningscentralen i grannstaden. De flesta flanerade omkring och bara tittade medan några var ute efter möbler på riktigt. Vädret var förstås lämpligt för inomhusnöjen. Vem vill vara ute i hagel- och snöskurar?
Men tänk att så många har ett besök på återvinningscentralen som lördagsnöje!

Själv hade jag bespetsat mig på en stillsam virkning som lördagsnöje, men hamnade alltså i grannstaden. Och bra så för nu har vi matbord och stolar till vårt ”nya” kök. Dessutom blev vi bjudna på grillad korv och saft i affären som öppnade sin trädgårdsavdelning just idag. Inte illa. På hemvägen kurvade vi via Forsby för att landa hos min mor på sent eftermiddagskaffe/te.
Skönt med en alldeles vanlig lördag utan måsten.

Blogg100: 63/100

From → Ditt och datt, Fritid

6 kommentarer
  1. Sätter in min kommentar här i stället då den inte gick att posta under inlägget ”Chefen kommer”.

    Håller ni på att flytta på riktigt? Eller är det renovering på gång?
    Du gjorde ändå rätt då du tog lugnt med packandet och gav dig hän åt virklustarna i stället 🙂

    • Jadå, vi flyttar riktigt på riktigt, nånting som är en svårare process för mannen i mitt liv eftersom det här är hans barndomshem. Själv börjar jag bli aningens otålig redan:
      Och ”chefen” kallar vi ättelägget som tog över gården i förra månaden. Han är lika otålig som undertecknad på att få det här huset tomt.
      Och vi flyttar inte särskilt långt härifrån endast till grannbyn! 🙂

      • Riktigt spännande låter det – kanske som ett slags nystart!

      • Utan tvekan. Hoppas bara att mannen i mitt liv varvar ner på riktigt och släpper taget. Ränderna går ju aldrig ur och redan nu har han en hel drös med olika projekt som han skulle vilja hålla på med. Å andra sidan lovade han i ett svagt skede att vi nu skulle åka runt lite i Norden. Den som lever får se…

      • Stå på dig och säg att det är viktigt för dig att ni reser NU och på det sättet lever i nuet. Man vet aldrig när den dagen kommer då man inte orkar eller av andra orsaker inte kan.
        Med det inte sagt att HANS projekt inte är viktiga 🙂

      • Håller helt med dig och ska gå nån sorts balansgång. Eftersom jag flänger till vardags tycker jag om att då och då vara hemma och leva ett lugnt vardagsliv.

Kommentera

