Skip to content

Här och nu

maj 6, 2014

I dag har jag suttit i väntrummet hos tandläkaren. Till all tur var det inte jag som behövde gapa. Jag var endast chaufför och följeslagare. I väntrummet träffade jag på en före detta kollega. Hon är numera pensionär, men inte fri på det sätt som jag inbillade mig. Nej, makens sjukdom har satt käppar i hjulet för den tillvaro paret drömde om som lediga. Som Carita mycket riktigt kommenterade i ett inlägg här längre ned: Det gäller att leva här och nu. Att vänta på sedan lönar sig inte, för det där sedan verkar aldrig bli av.

Blogg100: 66/100

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

