Skip to content

En regnvåt eftermiddag i maj

maj 8, 2014

Vad kan man göra en regnvåt eftermiddag i maj?
Jo, gör som jag, tömma skrivbordet, tömma cd-skivställningen, tömma kryddskåpet, diska två maskiner i ”De nya”, tömma diskmaskinen och försöka fundera ut ett fiffigt system för var vilka muggar, skålar, koppar, glas, tefat och assietter skall finnas. Och vad göra med det djupa hörnskåpet? Och varför är alla köksskåp så höga att jag inte når upp till de två översta hyllorna? Argh…
Och varför finns det så få lådor i det nya köket? Och får jag slänga kantstött och sprucket porslin utan att mannen i mitt liv blir galen? Och… hjäääälp…

Men nu ska jag i varje fall sätta mig ner i min sköna stol här i det gamla huset, läsa i en handarbetstidning och smått drömma om tider som skall komma, alltså tider då jag äntligen hinner sticka och använda min kreativitet. Och kanske jag orkar reda ut garntrasslet, som inte ska bli en virkad korg utan kanske, kanske en matta. Och innan sängdags är det ännu tid för semifinal 2 i Eurovision songcontest. Heja, heja…

Blogg100: 68/100

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

