Skip to content

Hit och dit

maj 12, 2014

I dag har det varit hit och dit hela dagen. Och det beror förstås på mina karlar och brist på bilar och framförallt brist på framförhållning hos mannen i mitt liv. Å andra sidan, han kunde inte veta att en maskin, som han just nu precis behöver skulle gå sönder. Inte heller kunde han veta att han, mr J och nästyngsta ättelägget igår skulle bli på vägen med den sistnämndas Adam plåtlåda. Så jag hamnade rycka ut med min Adam plåtlåda och sedan blev det bogsering bort från motorvägen, parkera den söndriga bilen och så iväg till grannstaden så karlarna fick sitt ärende uträttat och så hem igen. I morse hann mannen i mitt liv ringa till ”de nya” och beordra mig att dyka upp med min bil. Huh, jag kan ju bli stressad med mindre. Sedan körde han iväg med bilen och var borta lääääääänge medan nästyngsta ättelägget och undertecknad väntade, väntade, väntade och så snabbt iväg till grannstaden, uträtta ärenden. Mannen i mitt liv får ett telefonsamtal och ska iväg omgående. Tur att vi ändå hann till affären innan vi körde hemåt. Nu står mannen i mitt liv, mr J, nästyngsta ättelägget och en främmande karl ute på gården. Tror ni att jag vågar smita iväg med min bil nu innan de hittar på något annat resmål för kvällen?

Blogg100: 72/100

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

