Skip to content

Bakdag

juni 1, 2014

I morse låg jag helt lugnt i sängen och njöt av en god bok medan mannen i mitt liv snusade bredvid mej. Plötsligt tyckte han att halvnio en söndagsmorgon var alldeles för sent att stiga upp. Bråttom, bråttom och jag ville ligga lite till.
– Nej, nu ska du stiga upp så du hinner sticka mycket idag, lockade han och visste precis på vilka strängar han skulle spela. Upp skuttade jag omedelbums och såg framför mig hur jag skulle få bakstycket till den blå tröjan färdigt.
MEN…
…sen kom ju verkligheten emot och mannen i mitt livs planer och krav och…
Ja, mer eller mindre frivilligt tillbringade jag så hela förmiddagen i köket och bakade två torrkakor och en stor plåt med rabarberkaka.
Och nu väntar jag bara på att få åka hem igen från ”det gamla”.
Och inte har jag stickat en endaste maska…

Blogg100: 92/100

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

