Skip to content

I himmelriket

juni 3, 2014

Trots att jag vet att jag inte borde så gör jag då och då saker mot mitt sunda förnuft. Och så var fallet idag. Jag hade 40 minuter på mig mellan två möten och behövde spendera tiden på ett icke kapitalistiskt sätt. Så jag tog mig till himmelriket. Gick raka spåret till salen, stannade en stund och drog djupt efter andan. Här stod jag nu bland alla dessa intressanta ryggar. Gick en stund mellan hyllorna, villrådig. Så många titlar och så lite tid. Skulle slumpen få avgöra vilka som skulle få följa med mig hem?

Och jag borde ju inte… har ju redan så många olästa böcker här hemma. Tveksamt styrde jag stegen mot den vita snurrhyllan. Jag kunde ju alltid titta. Det skadar väl inte? Efter en stund gick jag ut från stadsbiblioteket med fem låneböcker. När är det tänkt att jag skall hinna läsa dem? Egentligen är det bara fyra böcker för den ena hittade jag i en flyttlåda som jag packade upp nu ikväll. Och då kan jag ju lika gärna läsa mitt eget exemplar.

Blogg100: 94/100

 

 

 

 

 

Kommentera

Kommentera

